Dit noemen wij een pak inspiratie

Vragen?

Wil u een persreis, foto's of informatie aanvragen dan kan u ook onderstaand formulier invullen.

Voor vragen klik hier

Dit noemen wij een pak inspiratie

‘Dit noemen wij een pak inspiratie’

 

Toerisme Limburg vzw, gemeenten en ondernemers creëren nieuwe samenwerking

De Limburg Vakantiegids 2015 is er: een publicatie van 300 pagina’s die het totale toeristische aanbod van Limburg bundelt. Het boek kwam tot stand na een nauwe samenwerking tussen Toerisme Limburg vzw en haar toeristische partners. De gids verschijnt op 350.000 exemplaren en wordt de volgende maanden gratis verspreid. “Voor het eerst sinds lang is er terug 1 publicatie die het volledige toeristische aanbod in Limburg bundelt. Deze gids zorgt voor meer instroom van toeristen, helpt hen om voor Limburg te kiezen en hun verblijf te plannen, maar is ook goed voor de Limburgers zelf. Zij kunnen hun eigen provincie herontdekken, zodat zij ambassadeurs worden van Limburg,” aldus Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme, Cultuur en Erfgoed.

De Limburg Vakantiegids houdt het midden tussen een toeristische catalogus en een reisgids. Hij werft, gidst, informeert en inspireert. Landschappen, musea, attracties, erfgoed, activiteiten, evenementen, logeeradresjes, tips, weetjes, voordelen … en heel veel mooie foto’s: met dit boek bundelt Toerisme Limburg vzw voor het eerst het totale toeristische aanbod in één handig naslagwerk. 

Enerzijds om toeristen te overtuigen om een verblijf in Limburg te boeken, anderzijds om ze ter plaatse te inspireren, te gidsen en te helpen hun tijd optimaal in te vullen. De gids is trouwens ook bedoeld voor de Limburgers zelf. Voor het eerst hebben zij een boek met alle toeristische plekjes en attracties in hun provincie. Op die manier kunnen ze al het moois en bijzonders dat Limburg te bieden heeft (her)ontdekken..

 

Samenwerking brengt innovatie

De gids zelf kwam tot stand na een nauwe samenwerking tussen Toerisme Limburg vzw en de toeristische sector, Limburgse steden, gemeenten, horeca-uitbaters, attracties … Een echt partnerschap. Hierdoor is de vakantiegids veel meer dan een opsomming van toeristische producten. Reportages, fotopagina’s, fiets- en wandellussen … geven de gids ook een magazinegevoel en maken hem aangenaam om te lezen.

Gedeputeerde Igor Philtjens: “Onze partners kregen de kans om te participeren in de publicatie en maakten daar volop gebruik van.130 partners namen een inlassing. Hiermee is de Limburg Vakantiegids een schoolvoorbeeld van de goede samenwerking tussen Toerisme Limburg, gemeentebesturen en de private toeristische sector. Dankzij het nieuwe dienstenpakket van Toerisme Limburg voor de toeristische sector stegen de vrijwillige marketingbijdrages van de Limburgse gemeenten aan Toerisme Limburg voor 2015 met 34% ten opzichte van 2014. Hiermee werd een nieuw en duurzaam model van financiering voor toerisme opgezet. Limburg doet haar imago van vernieuwer in toerisme alle eer aan.”

Het resultaat is een sjiek ‘bijhoudboek’ dat in heel Vlaanderen het gastvrije Limburggevoel uitdraagt. En dat op een vernieuwende manier de toeristische troeven van een provincie presenteert. 

Vanaf maart wordt de gids massaal gedistribueerd. Tegelijk barst een grote mediacampagne los. Die legt de klemtoon op 20 jaar Fietsparadijs Limburg en prikkelt de Vlamingen om de gratis Limburg Vakantiegids in huis te halen.

De Limburg Vakantiegids 2015 ontdek je via www.toerismelimburg.be, of haal je gratis exemplaar in de Limburgse toeristische infokantoren.